فروش کسب و کار آژانس های املاک و مسکن

فروش کسب و کار آژانس های املاک و مسکن

فروش کسب و کار املاک و مسکن در طی سالیان اخیر از رشد و گسترش چشمگیری برخوردار بوده است. عمده دلایل استقبال بازار سرمایه و خریداران از این نوع بیزینس و تمایل آنان برای خرید کسب و کار مرتبط با دفاتر املاک و مسکن را می توان کارآفرینی و سرمایه گذاری مطمئن در این زمینه ذکر کرد.

این مورد به خصوص در کشورهای توسعه یافته از قبیل کانادا بیشتر از سایر کشورها قابل توجه بوده و موجب شده است تا خرید کسب و کار در این کشور در مقایسه با سایر کشورها از رونق بیشتری برخوردار باشد. هر چند لازم است به منظور فروش کسب و کار خود در زمینه آژانس های املاک و مستغلات اطلاعات مناسبی داشته باشید و بی مقدمه وارد معامله نشوید. در واقع لازم است زمانی که شما قصد فروش بیزینس خودتان را دارید ابتدا استراتژی مناسبی را به منظور خروج طراحی نمایید.

 

خرید و فروش آژانس مسکن با بیزنس وال

خرید و فروش آژانس مسکن با بیزنس وال

استراتژی های فروش کسب و کار در حوزه آژانس املاک

هر یک از استراتژی هایی که شما باید در زمان فروش کسب و کار دفاتر املاک در نظر داشته باشید باید به گونه ای در نظر گرفته شوند که شما را به حداکثر سود ممکن برسانند. به عبارت دیگر هدف شما در فروش کسب و کار باید ابتدا دست یافتن به بهترین منافع مادی باشد با این وجود لازم است تا استراتژی ها و برنامه های مختلفی را تدارک ببینید و با خیال راحت به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

یکی از اشتباهات رایج در این زمینه فروش یکجای کلیه امتیازات مربوط به آژانس می باشد که می تواند ضمن تحمیل هزینه های مختلف مقادیر مالیاتی قابل توجهی را نیز برای شما در پی داشته باشد. در واقع این روش در فروش کسب و کار شما  می تواند با افزایش بار هزینه ها و مالیات مواجه شود و در ضمن سودآوری کمتری را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

برخی از مهمترین استراتژی های فروش کسب و کار که می تواند خریدار را به خرید کسب و کار شما ترغیب نماید و زمینه مشارکت وی را در زمینه سرمایه گذاری در دفاتر املاک و مستغلات نیز فراهم نماید عبارتند از:

  • فروش کسب و کار مربوط به دفاتر املاک به صورت اقساطی
  • فروش کسب و کار به یکی از اعضای خانواده یا شرکا
  • فروش کسب و کار از طریق واگذاری سهام

در ادامه به طور اجمالی هر یک از این استراتژی ها را به منظور فروش موفقیت آمیز آژانس های مسکن و املاک مورد بررسی قرار می دهیم.

فروش آژانس املاک با بیزنس ال

فروش آژانس املاک با بیزنس ال

فروش کسب و کار مربوط به دفاتر املاک به صورت اقساطی

فروش اقساطی به عنوان یکی از روش های فروش کسب و کار در زمینه دفاتر املاک به شما این امکان را می دهد که تا زمان بازپرداخت اقساط خرید بیزینس شما از جانب خریدار همچنان بتوانید در این زمینه کسب درآمد کنید.

فروش کسب و کار به یکی از اعضای خانواده یا شرکا

یکی دیگر از راه هایی که می تواند به موفقیت فروش کسب و کار در این زمینه یاری برساند استفاده از روش انتقال امتیازات و اسناد دفتر به نام یکی از اعضای خانواده، خویشاوندان و حتی شرکا می باشد. در واقع شما می توانید امتیاز بیزینس خودتان را به اعضای خانواده واگذار کنید و در صورتی که قصد کناره گیری و بازنشستگی دارید با خیال راحت به این کار بپردازید. در این روش می توانید بدون پرداخت مالیات سند را انتقال دهید و همچنان غیر مستقیم بر دفتر خودتان نظارت کافی داشته باشید.

فروش کسب و کار از طریق واگذاری سهام

در برخی کشورها سقف مالیات بر مبالغی که در فروش کسب و کار در زمینه دفاتر املاک و مستغلات کسب می کنید تا 835000 دلار در نظر گرفته شده است. یعنی در صورتی که شما از این روش به منظور فروش کسب و کار استفاده کنید عملا تا سقف مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار هستید.

قیمت گذاری در فروش کسب و کار آژانس های املاک

بسیاری از موارد از جمله موقعیت مکانی و نیز سطح فعالیت شما در حوزه معاملات مسکن و مستغلات می تواند در قیمت گذاری آن دخیل باشد. توصیه می کنیم به منظور فروش کسب و کار موفق در این زمینه حتما از وجود کارشناسان فروش یا وکلای تجاری بهره بگیرید تا بتوانید موفقیت خودتان را تا حدود تضمین کنید.

 

شما میتوانید جهت دریافت مشاوره در زمینه های مالی و سرمایه گذاری، کسب و کار ، حقوقی، بازاریابی و فروش و سایر مشاوره ها با این شماره ها در تماس باشید . هم چنین جهت سرمایه گذاری یا خرید بیزینس و هم چنین فروش کسب و کار آماده خود می توانید با واتساپ ما در تماس باشید.